مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» نشست خبري كنسرت گروه خورشيد با حضور مجيد درخشاني

 

مجيد درخشاني گفت: اجراي گروه خورشيد با سه خواننده نسل جوان، آثار گذشته‌ام را دوباره زنده مي‌كند.

 

 

  نشست خبري كنسرت گروه خورشيد صبح امروز با حضور مجيد درخشاني سرپرست و آهنگساز گروه خورشيد، وحيد تاج خواننده و ايليا محمدي مدير كنسرت در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.
ايليا محمدي ابتداي اين نشست در توضيحاتي پيرامون كنسرت گروه خورشيد گفت: پس از يك وقفه سه ساله گروه فعاليت خودش را آغاز كرده و اين كنسرت كه 10 تا 12 خرداد در تالار وحدت برگزار خواهد شد، اولين اجراي گروه خورشيد در سال 90 با حضور 3 خواننده جوان است.
در ادامه اين نشست ايليا محمدي با اشاره به انتخاب خوانندگان اين كنسرت گفت: مجتبي عسگري، مهدي امامي و وحيد تاج از بين 45 هنرجوي كارگاه آواز استاد شجريان انتخاب شده‌اند و قرار است در 3 دستگاه ماهور، اصفهان و همايون هر كدام قطعاتي را اجرا كنند. البته در اجراهاي بعدي قطعا از حضور خوانندگان ديگر نيز بهره خواهيم برد.

*گروه خورشيد هر فصل كنسرت مي‌دهد
------------------------------------------------

وي در ادامه با بيان اينكه گروه خورشيد قصد دارد هر فصل كنسرتي را در تالار وحدت برگزار كند، بيان داشت: ما قصد داريم با حمايت‌هاي تالار وحدت و دفتر موسيقي ارشاد در هر فصل كنسرتي را با حضور خوانندگان جوان برگزار كنيم و در واقع هدفمان معرفي خوانندگان نسل جوان به جامعه هنري است.


*درخشاني: آثار گذشته‌ام در اين كنسرت زنده مي‌شود
---------------------------------------------------------------------

در ادامه اين نشست درخشاني در خصوص قطعات اجرايي اين كنسرت گفت: قطعات اجرايي براي اين كنسرت توسط بنده و حميدرضا حسن‌پور آهنگسازي شده به گونه‌اي كه در يك بخش آثار حسن‌پور را در دستگاه همايون با صداي مجتبي عسگري اجرا خواهيم كرد و دو بخش ديگر به اجراي آثار من در دستگاه اصفهان به خوانندگي وحيد تاج و دستگاه ماهور با صداي مهدي امامي اختصاص دارد.
وي ادامه داد:‌در اين كنسرت برخي آثار قديمي‌ام و نيز قطعاتي كه سال‌هاي پيش ساخته‌ام را با صداي اين خوانندگان زنده خواهم كرد.
اين نوازنده تار افزود: مجموعه قطعات دستگاه ماهور متعلق به 10 الي 15 سال پيش است كه من آنها را در رديف ماهور ساخته‌ام و تصانيفي نيز متعلق به 20 سال گذشته است كه در كنار آثار جديد آنها را نيز اجرا خواهيم كرد.


*تصنيف دلكش با صداي سه خواننده اجرا مي‌شود
------------------------------------------------------------

درخشاني با اشاره به قطعه پاياني اين كنسرت گفت: در بخش بيز 3 خواننده در كنار هم حاضر خواهند شد و هر كدام با اختلاف صداهاي مشخص به صورت جواب و سؤالي تصنيف دلكش را اجرا خواهند كرد.


*خوانندگان گروه خورشيد متغير هستند
------------------------------------------------

مجيد درخشاني سرپرست گروه موسيقي خورشيد گفت: بعد از 3 سال گروه خورشيد با حضور 3 خواننده ميهمان كه همگي از شاگردان كارگاه آواز استاد شجريان هستند، به روي صحنه خواهند رفت كه البته در اجراهاي فصلي خوانندگان تغيير خواهند گرفت.
اين نوازنده تار افزود: اعضاي گروه خورشيد نيز قابل تغيير هستند چرا كه هدف نهايي ما اين است كه اركستر بزرگ با صدادهي بيشتري مطابق يك اركستر واقعي ايراني داشته باشيم.
وي در خصوص برگزاري كنسرت‌هاي فصلي در تهران بيان داشت: قطعا اجراي قطعات جديد براي هر فصل كار دشواري خواهد بود بر اين اساس در هر اجرا تصانيف البته با حفظ دستگاه تغيير پيدا مي‌كنند.


* تور گروه خورشيد در شهرهاي ايران
-------------------------------------------------

اين آهنگساز در ادامه با اشاره به كنسرت‌هاي گروه خورشيد در شهرستان‌ها افزود: تور گروه خورشيد در شهرستان‌ها نيز برگزار خواهد شد و هدف ما اين است كه در هر شهري از خوانندگان همان شهر كه البته از شاگردان شجريان هستند نيز بهره ببريم. به عنوان مثال براي اجرا در گرگان از كاظمي خواننده جوان كشورمان بهره خواهيم برد.


*اجراي گروه خورشيد در كردستان
----------------------------------------------

وي با اشاره به برگزاري كنسرت گروه خورشيد در شهرستان‌ها افزود: هم‌اكنون با كردستان، سنندج، سمنان، شيراز و شهرهاي ديگر مذاكراتي را صورت داده‌ايم و منتظر قطعي شدن اين مسئله هستيم.
سرپرست گروه خورشيد درباره استفاده از ملودي‌هاي محلي در اجراي تور استاني گروه خورشيد گفت: ما در كردستان يك بخش از اجرايمان را به موسيقي كردي اختصاص خواهيم داد ولي استفاده از ملودي‌هاي هر منطقه ايده خوبي خواهد بود كه قطعا در اجرايمان اين مسئله را در نظر خواهيم گرفت.


*سازهاي ابداعي در گروه خورشيد نواخته نمي‌شوند
----------------------------------------------------------------

مجيد درخشاني در خصوص سازبندي گروه خورشيد اظهار داشت: سازبندي گروه خورشيد تغييري نكرده و تنها يك قيچك آلتو و باس ساخته استاد قنبري‌مهر به گروه اضافه شده است ما در اين اجرا از سازهاي ابداعي شجريان به استثناء يك سنتور استفاده نكرده‌ايم چرا كه اين سازها فقط در گروه شهناز نواخته مي‌شوند.


* انجمن موسيقي حق گروه خورشيد را خورده است
-----------------------------------------------------------------

وي با بيان اينكه گروه خورشيد هيچ‌وقت تعطيل نشده اظهار داشت:‌ در اين سه سال گروه هيچ تعطيلي نداشته به طوري كه ماهانه تمريناتش را ادامه داده است.
درخشاني درباره عدم برگزاري كنسرت در اين سه سال اظهار داشت: رفتن محمد معتمدي خواننده گروه به همراه تعدادي از نوازنده‌هاي گروه خورشيد به گروه شيدا و جايگزين شدن تعداد ديگري از نوازندگان يكي از دلايل عدم برگزاري كنسرت در اين سالهاست.البته انجمن موسيقي نيز در اين زمينه نقش موثري داشته است.
وي با بيان اينكه انجمن موسيقي لطمه بزرگي به كار ما وارد كرد، اظهار داشت: آخرين اجراي ما كه توسط انجمن موسيقي برگزار شد، در نمايشگاه موسيقي و آثار شنيداري بود كه متأسفانه با وجود قرارداد في مابين ،انجمن موسيقي حق و حقوق گروه را پرداخت نكرد.
اين نوازنده تار ادامه داد: با گذشت 3 سال همچنان اين حق و حقوق هنري توسط انجمن موسيقي پرداخت نشده و اين جاي تأسف است كه اين اتفاق از سوي يك نهاد رسمي صورت گرفته است. به نظر من وظيفه موسسه دولتي حمايت از گروه‌هاي موسيقي است ولي انجمن موسيقي حق گروه ما را خورد و اين بي‌اعتنايي به حق هنري به هيچ وجه زيبا نيست.
درخشاني ادامه داد‌: كار فشرده با گروه شهناز و برگزاري تورهاي مختلف در كشورهاي ديگر نيز به نوعي كاركردن با گروه خورشيد را از من گرفت و به اين دليل يك وقفه 3 ساله در برگزاري كنسرت‌هاي گروه رخ داد.


*تاج: تكنيك آوازي‌ام در كارگاه استاد شجريان تغيير يافت
--------------------------------------------------------------------

در ادامه اين نشست وحيد تاج خواننده موسيقي سنتي گفت: كار با گروه خورشيد افتخار من است و خوشحالم كه در كنار دو دوست خوبم اجراهايي را به روي صحنه خواهيم برد. البته تا به امروز اتفاق نيفتاده كه 3 خواننده كه البته رقيب هم هستند باهم به روي صحنه بروند.
اين خواننده ادامه داد: در اين پنج سال كه در كارگاه آواز استاد شجريان حضور داشتم شيوه خواندنم بسيار عوض شد به گونه‌اي كه لحن، نگرش، نوع تكنيك و جمله‌بندي‌ام بسيار تغيير كرد.


*آلبوم كنسرت گروه خورشيد منتشر مي‌شود
----------------------------------------------------------

درخشاني در ادامه اين نشست درباره انتشار قطعات اين كنسرت به صورت صوتي و تصويري گفت: متأسفانه به دليل هزينه‌هاي بالاي برگزاري اين كنسرت نمي‌توانيم كار تصويري منتشر نماييم البته شايد بعد از كنسرت در كاخ نياوران اين قطعات را ضبط و منتشر كنيم.
وي ادامه داد: هم‌اكنون بخش ماهور اين كنسرت بدون خواننده ضبط استوديويي شده و در تابستان نيز روند ضبط ادامه مي‌يابد و در آينده‌اي نزديك قطعات اين كنسرت به صورت صوتي در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد.


*از اجاره 6 ميليوني تالار وحدت تا بليت‌هاي 25 هزار توماني
-------------------------------------------------------------------------

در پايان اين نشست ايليا محمدي در خصوص قيمت بليت‌هاي اين كنسرت گفت: اجاره تالار وحدت براي برگزاري كنسرت بالغ بر 6 ميليون تومان است و ما براي تصويربرداري نيز شبي 2.5 ميليون تومان هزينه حضور تيم فيلمبرداري را بايد پرداخت مي‌كرديم. به اين دليل فيلمبرداري را در تالار لغو نموديم و با توجه به اعضاي گروه خورشيد كه 31 نفر هستند قيمت بليت در طبقه همكف 25 هزار تومان ، بالكن اول 20 هزار تومان، بالكن دوم 15 هزار و بالكن سوم 10 هزار تومان خواهد بود. وي ادامه داد: فروش بليط از امروز به صورت اينترنتي از طريق سايت www.sigozar.com و به صورت گيشه‌اي در مراكزي چون ققنوس، بتهوون، كافه كهن، پاسارگاد، پرشيا، پژواك، موسيقي ما، سياه و سفيد، آواي باربد، دارينوش و ...به فروش مي‌رسد.
كنسرت گروه خورشيد 10 تا 12 خرداد در ساعت 21 در تالار وحدت برگزار مي‌شود.

 

 

منبع:فارس

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:كنسرت ,گروه خورشيد,مجيد درخشاني, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب